مقاله

نوشته شده توسط:ویلیام ایشی | ۰ دیدگاه

در پي علايق خود باشيد

 

به عنوان نخستين قدم در راه اندازي كسب و كار اينترنتي، بايد علايق خود را بيابيم. بايد ببينيم چه موضوعات كاري در زندگي ما وجود دارد كه واقعاً به آنها علاقه منديم و دوست داريم درباره آنها تحقيق كرده و چيزي بنويسيم. مهمترين دليل براي اين كار اين است كه مسيري كه قصد حركت در آن را داريم يعني راه اندازي كسب و كار اينترنتي، به هيچ وجه مسيري هموار و راحت نيست و قطعاً با مسائل و مشكلات مختلفي در طول راه برخورد خواهيم كرد.

 

اگر در حال كار روي موضوعي باشيم كه صرفاً به خاطر اينكه حدس ميزنيم مخاطب زيادي دارد؛ انتخاب شده است، ديري نخواهيد پاييد كه همين مشكلات بين راه، ما را از ادامه مسير باز مي دارد. چرا كه موضوع مورد فعاليت ما، چيزي نيست كه واقعاً علاقه اي به آن داشته باشيم پس رها كردن آن بسيار آسان است و اين يعني برداشتن يك گام به عقب... .

 

به همين دليل انتخاب موضوع مورد علاقه شما، گامي كليدي در شروع كسب درآمد از اينترنت است. توجه داشته باشيد هرچقدر هم كه موضوع انتخابي شما خاص باشد، باز هم هستند افرادي كه در پي آن باشند. پس فقط به اين نكته دقت نماييد كه كار را با علائق خود شروع كنيد. اما سئوال مهم: چطور علايق خود را بيابيم؟

يافتن علايق كاري

 

مسلماً موضوعات مورد علاقه براي هر شخص بي شمار است. اما براي ساختن كسب و كار اينترنتي و رسيدن به درآمد اينترنتي بايد روي اصلي ترين موضوع مورد علاقه خود كار كنيم. اما چطور مي توان اين اصلي ترين را پيدا كرد؟ براي اين كار پيشنهاد ميكنم اينگونه عمل كنيد: كاغذي برداشته و تك تك موضوعات مورد علاقه خود را بر آن بنويسيد. روي آنچه مي نويسيد خوب فكر كنيد و ببينيد مثلاً اگر امروز آخرين روز زندگي شما باشد، به كدام يك مي پرداختيد؟ جواب اين سئوال موضوع اصلي مورد علاقه شماست.

 

براي مثال نتيجه افكار من را در نظر بگيريد (البته فقط براي مثال):

 

* نويسندگي

 

* اينترنت

 

* پول

 

* اقتصاد

 

* تحقيق درباره كسب و كارهاي اينترنتي

 

* فوتبال

 

* لپ تاپ

 

* كتاب

 

* برنامه نويسي

 

* طراحي

 

خوب فرض مي كنيم امروز آخرين روزي است كه مي توانم زندگي كنم، من بدون شك به دنبال تحقيق درباره كسب و كارهاي اينترنتي ميرفتم. پس اين موضوع، علاقه ي اصلي من است. با اين حساب مي دانم كه از اين به بعد بايد مطالبي درباره كسب درآمد از اينترنت و درآمد اينترنتي بنويسم.

چرا تمركز روي يكي از علايق؟

در قسمت قبل متوجه شديد كه عرض كردم روي يكي از موضوعات مورد علاقه خود تمركز كنيد و درباره آن بنويسيد اما چرا؟ مطلب مهم در اين زمينه اين است كه مثلاً فردي كه به دنبال كسب اطلاعات درباره كسب و كارهاي اينترنتي به سايت من مي رسد، مطمئناً دوست ندارد در مورد پوست مطلبي مطالعه كند. يعني اولين دليل براي اين كار، توجه به بازديد كننده و نياز اوست. اگر بازديد كننده وارد سايتي شود كه در مورد هر موضوعي اندك اطلاعاتي داده بهتر است يا اينكه وارد سايتي شود كه درباره موضوع مدنظر وي، اطلاعات كامل و جامعي ارائه كرده؟ در كدام حالت، احتمال بازگشت بازديدكننده وجود دارد؟ من كه فكر ميكنم در حالت دوم (و البته تجربه هم اين مطلب را ثابت كرده است).

آماده كردن ابزار كار

خب تا اينجا فهميديم كه ميخوايم در مورد چه چيزي بنويسيم. اما حالا بايد ابزار كار خودمون رو آماده كنيم تا نوشته هارو به فضاي اينترنت منتقل كنيم. اولين چيزي كه لازم داريم، كامپيوتر و اتصال اينترنت است. خب شما كه مشغول مطالعه اين مقاله هستيد يعني اين دو مورد را داريد. حالا يا از كافي نت يا هم داخل منزل. به هر حال، پيشنهاد ميكنم براي صرفه جويي در هزينه هاي اينترنت و تلفن، حتماً از اينترنت اي دي اس ال استفاده كنيد. و البته اگر در منزل كامپيوتر نداريد، نيازي به تهيه يك سيستم حرفه اي نيست، يك سيستم معمولي هم كار شما را راه مي اندازد. البته كافي نت هم اگر هزينه زيادي نداشته باشد، كافي است.

بسيار عالي، تا اينجا گام اول را به خوبي كامل كرديم، حالا زمان رفتن سرغ گام بعدي است. جايي كه ياد ميگيرم محلي مناسب در سطح  اينترنت براي خود دست و پا كرده و مطالب تهيه شده درباره موضوع مورد علاقه مان را در آن قرار دهيم.

(توجه داشته باشيد كه رعايت تك تك نكات براي موفقيت الزامي است و البته كه موفقيت، صبر لازم دارد. پس صبور باشيد.)

 

 

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران - گام دوم

در مقاله راه اندازي كسب و كار اينترنتي در ايران - گام نخست تصميم خود مبني بر كار روي يكي از موضوعات مورد علاقه مان را اتخاذ كرديم. با اين حساب الآن ميدونيم كه ميخوايم در مورد چي بنويسيم. اما نوشتن و آماده كردن مباحث يك بحث است و داشتن جايي براي انتشار آنها روي اينترنت بحثي ديگر. براي انتشار مطالب خود روي اينترنت، دو راه داريم: 1. آماده سازي سايت. 2. آماده سازي وبلاگ

 

1. راه اندازي سايت

 

سايت به دليل بازتر بودن دست هنگام كار كردن با آن، مناسب تر به نظر مي آيد. اما يك مسأله وجود دارد: براي داشتن سايت بايد هزينه كرد و اين كمي قضيه را پيچيده ميكند. البته مي توان بدون هيچ هزينه اي هم سايت داشت. اما چطور؟ با استفاده از بسته هاي مولتي مديا (چند رسانه اي) آموزش طراحي سايت. اين بسته ها به شما آموزش مي دهند كه چگونه در كمترين زمان ممكن وب سايت خود را طراحي كرده و آن را در سطح اينترنت منتشر كنيد. در زير چند نمونه از بهترين انواع اين بسته ها را مي بيند:

 

البته اگر مي توانيد از پس هزينه هاي طراحي سايت برآييد، ديگر نيازي به تهيه اين بسته ها نداشته و مي توانيد هزينه طراحي سايت خود را به يك شركت طراحي سايت پرداخت كرده و سايت خود را آماده تحويل بگيريد.

آموزش تصويري ساخت سايت (فروشگاه اينترنتي)+ نرم افزار

آموزش جامع و حرفه‌اي طراحي وب سايت

طراحي گام به گام فروشگاه پيشرفته

طراحي سايت در منزل

طراحی صفحات وب با Dreamweaver CS4

2. آماده سازي وبلاگ

 

وبلاگ به دليل رايگان بودن راه اندازي، انتخاب خوبي به شمار مي رود. سرويس دهنده هاي وبلاگ بسياري وجود دارند كه 4 مورد زير بهترين ها هستند (البته به نظر من):

www.blogfa.com

www.blogger.com

www.persianblog.ir

www.wordpress.com

 

اين چهار سرويس دهنده مخصوصاً دومي و چهارمي، در نوع خود بهترين ها هستند و توصيه من براي دوستاني كه قصد راه اندازي وبلاگ دارند، اين است كه يا از blogger استفاه كنند و يا از wordpress.

انتخاب نام دومين (دامنه: آدرس سايت) يا وبلاگ

 

منظور همان آدرسي است كه با تايپ آن در نوار آدرس مرورگرمان، سايت يا وبلاگ خود را باز مي كنيم. در زمان انتخاب نام دومين خود بايد به موضوع سايت توجه داشته باشيم؛ آدرس دومين يا وبلاگ بايد طوري باشد كه به موضوع سايت يا وبلاگ اشاره كند. البته اين نكته زماني اهميت مي يابد كه مطالب خود را به زبان انگليسي منتشر كنيم. با اين حساب وقتي سايتي انگليسي درباره ي پوست (skin) داريم، آدرسي مثل www.84edu.net آدرس مناسبي به شمار نمي رود و مثلاً www.skin.net به آن ارجحيت دارد. البته وقتي ميخواهيم نامي براي دومين خود انتخاب كنيم، احتمال اينكه آن نام و دومين قبلاً خريداري شده باشد بسيار بالاست. اينجاست كه بايد با استفاده از اطلاعات خود، دوميني خريداري كنيم كه باز هم با موضوع سايت ما ارتباط داشته باشد مثلاً skincaretips.net و آن قدر جستجو كنيم تا دوميني مناسب به دست آوريم. دقيقاً همين كار بايد در مورد وبلاگ هم انجام شود. يعني چه براي سايت و چه براي وبلاگ، بايد از كلمه كليدي اصلي خود در آدرس آنها، استفاده كنيم. البته باز هم تكرار ميكنم كه اين عمل فقط براي سايتهاي انگليسي لازم است.

 

اما در مورد سايتها و وبلاگهاي فارسي: نام را طوري انتخاب كنيد كه به راحتي در ذهن باقي بماند و به خاطر سپردن آن براي كاربر آسان باشد.

انتخاب كلمه كليدي مناسب براي سايت

 

در اين مورد مقاله اي كامل در بخش آموزش رايگان كسب درآمد از اينترنت  قرار دارد.

 

اما نكته اي بسيار مهم: اگر سايت شما به زبان انگليسي است، حتماً و حتماً و حتماً از كلمه يا عبارت كليدي اصلي خود در دومينتان استفاده كنيد. مثلاً اگر عبارت كليدي skin care tips for athletes را انتخاب كرده ايد، سعي كنيد نام دومين انتخابيتان شامل اين عبارت باشد يعني مثلاً نام skin-care-tips.net يا skincaretipsforathletes.net را برگزينيد.

معرفي سايت يا وبلاگ به موتورهاي جستجو

 

تا اينجا محلي براي انتشار مطالب خود در زمينه موضوع مورد علاقه تان در سطح اينترنت براي خود فراهم كرديم. اما اين به تنهايي كافي نيست. بايد افراد به سايت شما مراجعه كرده و از خدمات يا محصولات معرفي شده توسط شما استفاده كنند تا شما درآمد داشته باشيد. افراد براي حضور در سايت، بايد آن را پيدا كنند. بزرگترين منبع و البته مفيدترين آها براي يك سايت، موتورهاي جستجو است. دليل آن هم كاملاً مشخص است: افرادي كه به دنبال جستجوي موضوعي خاص به سايت شما مي رسند، در واقع پتانسيل بسيار بالايي در استفاده از خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما دارند چرا كه اين محصولات كاملاً مرتبط با موضوع مورد نظر آنها (بازديد كنندگان) مي باشد.

 

به همين دليل است كه موتورهاي جستجو و جايگاه و رتبه ي سايت در آنها، اهميت بسيار بالايي دارد. با اين حساب، بايد برنامه اي خاص براي معرفي و ارتقاء سايت خود در موتورهاي جستجو داشته باشيد. جهت معرفي سايت خود به سه تا از معروف ترين موتورهاي جستجو، از لينكهاي زير استفاده كنيد:

معرفي سايت به موتور جستجو گوگل:

در قسمت url آدرس صفحه اي كه ميخواهيد معرفي كنيد را بنويسيد (صفحه اصلي را وارد كنيد بهتر است)، در قسمت comment توضيخي مختصر از آدرسي كه وارد كرديد را اضافه كنيد و كد عكس را هم در كادر مربوطه وارد كنيد. سپس add url را كليك نماييد.

معرفي سايت به موتور جستجوي ياهو:

گزينه submit a website or webpage را انتخاب كنيد و آدرس كامل سايت يا وبلاگ خود را با پيشوند http وارد نماييد. سپس بايد با آي دي خود وارد شويد و در صفحه بعدي پيغام ثبت موفقيت آميز را مشاهده نماييد.

معرفي سايت به موتور جستجوي ام اس ان (MSN):

كد درون عكس را در كادر مربوطه وارد كرده و در قسمت type the url of your homepage آدرس صفحه اصلي سايت يا وبلاگ خود را بنويسيد. در پايان submit url را كليك كنيد.

 

اما اين روش شايد ماهها زمان ببرد تا سايت شما توسط موتورهاي جستجوي بزرگي مانند اين سه مورد، ايندكس (فهرست) شود. مسلماً همه ما به دنبال اين هستيم كه در حداقل زمان، سايت خود را در موتورهاي جستجو ببينيم. به اين منظور يك روش بسيار ساده وجود دارد: لينك.

 

روباتهاي موتورهاي جستجو با ديدن لينك سايت شما، آن را دنبال كرده و به سايتتان مي رسند و آ‹ را ايندكس مي كنند. پس سريع ترين راه براي ايندكس شدن توسط موتورهاي جستجو، اين است كه لينك سايت يا وبلاگ خود را در يك سايت يا وبلاگ پربازديد قرار دهيد. راههاي مختلفي براي قرار دادن لينك خود در چنين سايتهايي وجود دارد:

تماس با مدير سايت مقصد و دادن درخواست تبادل لينك.

نوشتن مقاله اي مرتبط با موضوع سايت يا وبلاگ خود و درج آن در يكي از سايتهاي مرتبط به همراه لينك سايت خود.

نوشتن مقاله در زمينه موضوع سايت و درج آن در سايتهاي آگهي رايگان نيز سايتهاي مخصوص درج مقاله به همراه لينك.

درج لينك سايت در يكي از سايتهاي پربازديد در قبال پرداخت پول.

 

با اين روش، سايت شما بسيار سريع تر از حالت عادي ايندكس شده و در نتايج جستجو ظاهر ميشود.

 

خب تا اينجا سايتي در زمينه موضوع مورد علاقه خود راه اندازي كرديم، در گام بعدي خواهيم آموخت كه از چه راهي از اين سايت پول در بياوريم.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران - گام سوم

 

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران – گام چهارم

سايت يا در واقع مركز كسب و كار اينترنتي ما در گامهاي قبل آماده شد. حالا اين مركز نياز به بازديد از سوي مشتريانمان دارد. در اين مقاله ميخواهيم راهكارهايي براي جذب بازديد كننده ارائه دهيم.

 

 در اين مقاله سه راه معرفي مي شود كه مؤثرترين راهها هستند و براي افزايش بازديد سايت يا وبلاگ شما هم مي توانند مؤثر باشند:

هديه دادن

 

بهترين راه براي جذب بازديدكننده اين است كه چيزهاي مربوط به موضوع سايت خود را به صورت رايگان به بازديدكنندگانتان بدهيد. مثلاً مي توانيد يك كتاب الكترونيكي را به رايگان به بازديد كنندگانتان اهدا كنيد. البته به شرطي كه در خبرنامه سايت شما يا خود سايت عضو شوند. دقت كنيد تا اين كتاب اطلاعاتي مفيد داشته و در آن محصولات خود را هم معرفي كرده باشيد. هيچ چيز به اندازه خدمات و محصولات رايگان، جذاب نخواهد بود. همه (دقت كنيد: همه) از چيزهاي رايگان استقبال مي كنند.

 

خب هديه دادن چطور مي تواند باعث افزايش بازديد شود؟ سئوال مهمي است كه بايد جوابي منطقي داشته باشد در غير اين صورت نميتوان توجيهي براي هديه دادن پيدا كرد. اما جواب: نگاهي به ابزار كلمات كليدي گوگل مي اندازيم؛ خواهيم ديد (در زمان نوشتن اين مقاله) كه لغت "رايگان" به تنهايي 368000 بار در ماه گذشته جستجو شده است، همينطور لغت "مجاني" 110000 بار و اين يعني تقاضاي بسيار بالايي براي مطالب و خدمات و محصولات رايگان وجود دارد. از اين پتانسيل براي جذب افراد به سايت خود استفاده كنيد.

 

از طرف ديگر با فراهم كردن هديه اي رايگان و باارزش، باعث مي شويد تا كساني كه آن را دانلود مي كنند، ديگران را نيز از آن باخبر ساخته يا نسخه دانلود شده خود را براي آنها ارسال نمايند. بدين ترتيب و با توجه به لينكهايي كه شما از سايت خود در هديه تان گنجانده ايد، افراد ديگري به سايت شما وارد خواهند شد كه پانسيل بازديدهاي چندباره از سايتتان را خواهند داشت.

 

كتاب الكترونيكي رايگان شما در واقع جذب كننده بازديدكنندگان از سراسر دنيا خواهد بود اگر كه ارزش مطالب آن بالا باشد.

بهينه سازي كنيد

 

منظور از بهينه سازي، پروسه اي است كه طي آن صفحات سايت براي ظاهر شدن در نتايج نخست موتورهاي جستجو، با استفاده از تكنيكهايي خاص، بهينه مي شوند. پس هدف از بهينه سازي، رسيدن به اوايل SERP است.(SERP: Search Engine Result Page)

 

به خاطر داريد كه در قسمت نخست آموزش راه اندازي كسب و كار اينترنتي، درباره علائق صحبت كرديم. با اين حساب شما الآن سايتي تخصصي درباره موضوع مورد علاقه تان داريد. اما قطعاً رقبايي در اين موضوع خواهيد داشت. براي پيشي گرفتن از اين رقبا بايد روي سايت خود كار كرده و آن را براي موتورهاي جستجو بهينه كنيد.

 

اين نكته را به ياد داشته باشيد كه بالغ بر 80% بازديد كنندگان سايت شما، از موتورهاي جستجو خواهند آمد پس سئو را جديد بگيريد تا بيشترين تعداد ممكن بازديدكننده را جذب نماييد.

تبليغ كنيد

 

كسب و كارهاي اينترنتي هم مثل هر بيزينس ديگري، نياز به تبليغات دارند. با تبليغات مي توانيد به مشتريان اعلام وجود كنيد.

 

شما سايتي پرمحتوا داريد كه خود همين نكته در كنار بهينه سازي آن براي موتورهاي جستجو، مي تواند بازديدكننده بسياري براي شما به ارمغان آورد. اما نبايد تنها به همين مورد بسنده كنيد كه داشتن بك لينكهاي مناسب از ديگر سايتها يا وبلاگها، به خودي خود، بازديدكننده خوبي براي شما به ارمغان خواهد آورد. همچنين تبليغات بنري هم راه مناسبي جهت دريافت بازديدكننده است.

 

موضوع سايت خود را در نظر داشته و با توجه به آن، در جوامع مجازي و فرومها فعاليت كنيد. قطعاً افرادي كه به دنبال آن موضوع باشند، سايت پرمحتواي شما را از دست نخواهند داد.

 

به ياد داشته باشيد كه هر چقدر تبليغ كنيد و بر غناي مطالب سايت بيافزاييد، كم است و بايد به طور مداوم  اين كار را ادامه دهيد.

 

همچنین به شما توصیه میکنم مقالات تبلیغات و بازاریابی موجود در سایت را مطالعه کنید

 البته يك روش جالب افزايش بازديد كننده، استفاده از سايتهاي ترافيك اكسچينج است: اين سايتها دو حالت دستي و اتوماتيك دارند. در حالت دستي، يك نفر به از سايت شما كه در يك سايت واسط ثبت شده است، بازديد مي كند و در برابر ديگران هم از سايت او كه در همان سايت واسط به ثبت رسيده، بازديد انجام مي دهند. هر بازديد امتيازي دارد كه برابر با همان امتيازات از سايت بازديدكننده بازديد به عمل مي آيد. پس به ازاي هر بازديد، بازديدي يا بازديدهايي از سايت شما صورت خواهد گرفت و اين يعني ترافيك اكسچينج دستي. (manuel traffic exchange)

در حالت اتوماتيك، شما وارد سايت واسط شده و شروع به بازديد سايتها مي كنيد البته نيازي نيست به صورت دستي اين كار را انجام دهيد كه خود سيستم تنها با يك كليك از سوي شما شروع به بازديد از سايتهاي ثبت شده در سيستم مي كند و در برابر تعداد بازديدها و احتمالاً با توجه به امتيازي كه شما بدست مي آوريد از بازديد سايتها، از سايت شما هم بازديد اتوماتيك صورت ميگيرد البته از كامپيوترهاي ديگر اعضاي سيستم.

این مجموعه آموزش به پایان رسید و منتظر بقیه آموزشات باشید

 

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه